Nyheten publicerad: den 17 juni 2014

Musiklådan och Peterslunds förskola vinnare i tävling om drömskolan

Skolfastigheters jury har idag utsett två vinnare som kommer att få sina förslag i vår tävling om drömskolan förverkligade.

Musiklådan F-6 i Gottsunda

"För att med stor omsorg, målmedvetenhet och tydlighet ha visualiserat hur ett önskemål om ett skapande i lugn och ro skulle kunna realiseras på ett funktionellt och samtidigt kreativt sätt i ett slumrande utrymme."

Peterlunds förskola i Fålhagen

"För att på ett inspirerande sätt ha lyft fram fantasirika och flexibla förslag till hur en utemiljö i stort behov av upprustning skulle kunna bjuda in till möten, glädje, spänning och lärande för många."

Diplom och glass delas ut onsdag 10 juni

Onsdag 11 juni delar vd Peter Andersson och styrelseordförande Monica Hedberg ut diplom och glass till vinnarna. Välkomna att vara med på Musiklådan cirka klockan 11.30 och Peterslunds förskola cirka klockan 14.30.

Citat från vd Peter Andersson:

­­­– Det här är en viktig del i vår satsning att öka dialogen och samverkan med barn och elever när det gäller att skapa trygga, hållbara och pedagogiska skolmiljöer. Nu är vi mycket nöjda över det stora engagemanget och alla fina bidrag som faktiskt har överträffat våra högsta förväntningar. Vår ambition är nu att färdigställa projekten innan höstterminen drar igång och vi vill också passa på att tacka för övriga bidrag som vi lovar att ha med oss i framtida projekt.

• Läs nyheten om vinnarna
  • Peter Andersson, vd, 0187274480, 0725189272, peter.andersson3@uppsala.se
  • Ann-Sofie Hååg, sekreterare, 0187271379, 0767603480, ann-sofie.haag@uppsala.se