Vi använder kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt. Genom att fortsätta ditt besök godkänner du detta. Så använder vi kakor
Kundupplevelser vägleder Skolfastigheters utveckling
- vi arbetar för högre upplevd kvalitet i vår fastighetsförvaltning
Skolfastigheter genomför varje år en enkätundersökning där hyresgästerna får tycka till om oss och vår förvaltning. Syftet med kundundersökningen är att följa utvecklingen i skolors och förskolors uppfattning om Skolfastigheter som helhet och olika delar av den service vi förmedlar.
Resultatet i årets NKI* (NKI = Nöjd Kund Index) stod klart i början av sommaren, där det sammanvägda NKI-värdet uppmättes till 63, vilket innebär en minskning jämfört med föregående år (NKI 2023: 67). Nytt för årets undersökning är att betygsskalan justerats från en 9-gradig till en 10-gradig skala, vilket på sikt möjliggör en bättre jämförelse med andra fastighetsbolag i branschen.
Kundvård, felanmälan och utemiljöer sticker ut
I likhet med tidigare undersökningar är hyresgästerna mest nöjda i frågor rörande Skolfastigheters kundvård, liksom hantering av felanmälan. Bemötandet från förvaltare får överlag ett gott betyg liksom sätten att anmäla olika skador och servicebehov. Minst andel nöjda hyresgäster återfinns i svar på frågor om fastigheters yttre miljöer, exempelvis rörande snöröjning/sandning, skötsel av grönytor och renhållning. Svaren i undersökningen ger Skolfastigheter värdefull information om bolagets olika styrkor och svagheter, vilket i sin tur möjliggör framtida förbättringar i vår service och fortsatta ambition att skapa fler nöjda hyresgäster.