Fyra drifttekniker vid servicebil

Extra glädjande är att vårt kundengagemang och upplevelserna kring felanmälan fortsatt får högst betyg. Våra hyresgäster lyfter fram förvaltarnas personliga bemötande och den smidiga processen att göra felanmälan som särskilt uppskattade delar av samarbetet. 

Fokus på förbättrad skötsel av utemiljön

Samtidigt arbetar vi vidare med att stärka skötseln av den yttre miljön, bland annat när det gäller snöröjning, grönytor och renhållning. På dessa områden ger våra hyresgäster oss som fastighetsägare ett lägre betyg, även om vi nu ser förbättringar jämfört med tidigare år. Exempel på vad vi gjort och löpande arbetar med för att förbättra oss är; att öka antalet kvalitetskontroller och ha en tätare dialog med våra utemiljöentreprenörer i uppföljningen av kvalitetskontrollerna. Vi har även uppdaterat våra skötsel- och snöröjningskartor i fastighetsbeståndet. Vår förhoppning är att dessa insatser och andra ska resultera i en fortsatt stärkt kundnöjdhet kommande år.

Stort tack till alla er hyresgäster som bidragit med synpunkter i undersökningen! Det är ett värdefullt och viktigt stöd i Skolfastigheters utveckling och ambition att skapa bättre, mer hållbara och trivsamma skolmiljöer för alla elever, lärare och verksamheter i Uppsala kommun. 


(*Kundnöjdhetsundersökningen (NKI) genomförs varje år i samverkan med företaget Origo. I enkäten ges hyresgästande verksamheter i Skolfastigheters lokaler en möjlighet att utvärdera exempelvis personlig service, möjligheter till inflytande, samt även lokalernas beskaffenhet, drift, underhåll samt hur felanmälan görs.)